Veelgestelde Vragen

Algemeen:
Waar moeten we op- en afstappen?
Hoe laat moeten we aanwezig zijn?
Wat te doen bij slecht weer?
Hoe lang van te voren moet ik reserveren?
Wat zijn de betalingsmogelijkheden?
Zijn alle boten geschikt voor alle leeftijden en groepen?
Is er sprake van een minimum aantal personen om te kunnen varen?
Is er een toilet aanwezig op de boten?

Catering:
Wat is het verschil tussen de standaard, luxe en super deluxe lunch?
Wat is het verschil tussen de luxe en standaard borrelhapjes?
Wat is het verschil tussen de BBQ-menu’s?
Waar bestaat het Tapas menu uit?
Waar bestaat de high tea uit?
Kan er rekening worden gehouden met mijn dieet/allergie?
Mag ik zelf hapjes en/of drankjes meenemen?

Waar moeten we op- en afstappen?

Op- en afstappen gebeurt bij BAAI Breda aan de rand van het centrum. Aan het water bevindt zich de Bredase hotspot BAAI op adres: Markkade 1AB. Daar worden jullie ontvangen, kunnen jullie voorafgaand of achteraf nog een drankje doen en worden jullie opgehaald door jullie schipper. Het is op aanvraag mogelijk om elders op of af te stappen. U kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om in het centrum aan boord te gaan en in het Ginneken af te stappen. Op- en/of afstappen zal in de meeste gevallen extra kosten met zich meebrengen. 

Hoe laat moeten we aanwezig zijn?

Zorg dat u altijd op tijd aanwezig bent bij BAAI zodat uw tocht op tijd kan vertrekken. We vragen u indien mogelijk minimaal een kwartier van tevoren aanwezig te zijn. In de buurt van de Haven zijn diverse parkeer gelegenheden. Ook is het altijd mogelijk om van tevoren een drankje te drinken bij BAAI.

Wat te doen bij slecht weer?

Wij verzorgen rondvaarten van maart t/m november. Het kan dan wel eens regenen of koud zijn. De (meeste) sloepen zijn hiervoor gedeeltelijk te overkappen. We zorgen altijd voor voldoende poncho's tegen de regen en fleece dekens tegen de kou aan boord. Bij een korte bui legt de schipper de boot onder één van de vele bruggen op de route.

U kunt de tocht bij extreme regen (of onweer) ook annuleren op de dag zelf (tot 1 minuut voordat u vertrekt). De kosten voor annuleren (onafhankelijk van de reden, dus ook bij regen) bedragen 10% van het totale boekingsbedrag. Naast deze kosten kan het voorkomen dat de opdrachtgever een catering arrangement heeft besteld. Indien wij niet 72 uur voor aanvang van een tocht de catering afbestellen bij onze cateraar, dan moeten wij de bestelling bij de cateraar afnemen en betalen. Wij berekenen deze kosten volledig door aan de opdrachtgever. Uiteraard kan de opdrachtgever de gemaakte catering producten ophalen/meenemen aangezien de opdrachtgever hiervoor ook heeft betaald. De annuleringskosten voor eventuele catering zijn per arrangement verschillend. 

Hoe lang van te voren moet ik reserveren?

Reserveringen voor een zaterdag kunt u het beste zo vroeg mogelijk plaatsen. Zaterdagen zitten bij ons vrijwel altijd vol, dus wie het eerst boekt wie het eerst vaart!  Voor alle andere dagen is een maand van te voren reserveren aan te raden, echter een week kan ook in veel gevallen voldoende zijn. Vaak kunnen wij hier en daar nog wel eens schuiven dus bel of mail ons direct als u informatie wilt hebben over boekingsmogelijkheden. Let op! de reservering is pas definitief als de betaling bij ons binnen is.
Voor last-minute reserveringen belt u direct met 076-7676001.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

U ontvangt per e-mail een bevestiging van uw reservering met hierbij de factuur. Deze factuur dient u van te voren te betalen door middel van een overschrijving naar het bijgevoegde rekeningnummer. Zodra wij uw betaling hebben ontvangen is uw reservering definitief. U ontvangt een aantal dagen voor aanvang van de tocht van ons een bericht als het bedrag nog niet bij ons binnen is.
Alleen last-minute reserveringen kunnen bij ons per pin voldaan worden.

Zijn alle boten geschikt voor alle leeftijden en groepen?

Alle boten zijn geschikt voor jong en oud, van vrijgezellendag tot huwelijk en van bedijfsfeest tot familie uitjes. Voor kinderen hebben we indien gewenst zwemvesten beschikbaar. De tocht wordt ook echt door jong en oud enthousiast ontvangen.
De kleinste boten zijn voor maximaal 10 personen. De grootste sloepen zijn geschikt voor 50 personen. Wanneer uw groep groter is dan 50 personen kunnen we meerdere sloepen tegelijk inzetten die naast elkaar kunnen varen. Wij varen regelmatig met de hele vloot sloepen uit voor groepen tot 225 personen.

Is er sprake van een minimum aantal personen om te kunnen varen?

Indien u een losse boot bij ons huurt tegen een vast uur tarief mag u geheel zelf bepalen hoeveel mensen u mee wilt laten varen. Uiteraard is er wel een maximaal aantal personen per boot vastgesteld.

Indien u kiest voor een arrangement op basis van een per passagier tarief dan wordt door ons de meest geschikte boot voor uw groep geselecteerd. Het minimale aantal passagiers kan per arrangement verschillen echter is tenminste 8. In het onderstaande schema ziet u de verschillende boten met hun minimum en maximum aantal passagiers. Indien een arrangement wordt geboekt met minder dan het minimale aantal passagiers dan moet een toeslag worden betaald voor iedere passagier onder het minimum.

Onderstaande tabel geeft de diverse boten weer en het aantal personen dat er minimaal en maximaal mee kunnen worden vervoerd indien er sprake is van een arrangement:

Aantal personen:Type boot:Vaarroute:
8 - 240
Luxe sloepen:
Varen door heel Breda
8 - 16LoungebootVaart alleen op de Singel
8 - 14Terrasboot:Vaart alleen op de Singel

Is er een toilet aanwezig op de boten?

Alle boten in onze vloot zijn open en daarom hebben wij geen toiletten op de boten laten plaatsen. Uiteraard kunt u voor de tocht start en aan het eind van de tocht gebruik maken van een toilet aan de haven. Tijdens de tocht kunnen wij tevens indien nodig aanmeren op een aantal plaatsen om een toiletstop te maken.

Wat is het verschil tussen de standaard, luxe en super deluxe lunch?

De standaard lunch bestaat uit:
Een assortiment van stokbrood, Italiaanse bol, sandwich belegd met ham, kaas, ei, tonijnsalade, kipfilet, salami, eisalade en kip kerrie salade inclusief appelflap en worstenbroodje. Dit geserveerd met 1 glas melk, jus en water p.p.

De luxe lunch bestaat uit:
Een assortiment van waldcornbolletjes, ruitbroodjes, ciabatta’s en boerenbrood belegd met old amsterdam, gebraden kip, krabsalade, brie, gebraden gehakt, rosbief en filet inclusief appelflap en worstenbroodje. Dit geserveerd met 1 glas melk, jus en water p.p.

De super deluxe lunch bestaat uit:
Een assortiment van waldcornbolletjes, ruitbroodjes, ciabatta’s en boerenbrood belegd met carpaccio, clubsandwich, zalm roomkaas, rosbief deluxe, caprese, brie walnoot honing en kippesto inclusief appelflap en worstenbroodje. Dit geserveerd met 1 glas melk, jus en water p.p.


waar bestaan de luxe borrelhapjes uit? 

Voorbeelden van luxe borrelhapjes:

- Broodhapje met brie en vijg

- Broodhapje met gerookte zalm

- Bruschetta tomaat & Balsamico

- Bruschetta Manchego

- Wrapje met gerookte kip

- Olijfcakeje met Parmaham

- Cocktailtje met Noorse garnaaltjes

- Bonbons Vitello tonato

* Bij 1 uur krijgt u 4 borrelhapjes, bij 1,5 uur 5 en bij 2 uur 6 borrelhapjes per persoon.

Wat is het verschil tussen de BBQ-menu’s?

Alle BBQ arrangementen zijn maaltijd vullend en inclusief 3 of 4 verschillende verse salades, 3 of 4 soorten sauzen, stokbrood met kruidenboter en onbeperkt bier, fris en wijn.

BBQ Royaal menu:
Kipsaté, BBQ worst, Spare ribs, Gemarineerde Speklap, Hamburger.
BBQ Royaal vis/vlees menu:
Kipsaté, Hamburger, Spare ribs, Doradefilet met verse kruiden en citroen, Garnalenspiesje.
BBQ Deluxe menu: 
Kipsatéspies, Procreurlapje, Hamburger, Spare ribs, Gemarineerde Gamba's, Vispakketje met verse groenten. 
BBQ Deluxe vis/vlees menu:
Kipsatéspies, Varkenshaasspies, Runderbiefstuk, Shaslickspies, Gemarineerde Zalm, Gemarineerde Gamba's. 
BBQ Vegetarisch menu:
Groente spiesen en vegetarische burgers. 

Waar bestaat het Tapas menu uit?

Het tapasmenu bestaat uit diverse koude en warme gerechten. Een globaal overzicht van het tapasmenu (kleine wijzigingen ivm seizoensproducten voorbehouden):

- Charcuterie en kaasplank

- Druiven, vijgen en noten

- Assortiment brood met drie smeersels

- Aardappelsalade Andalusië

- Ham en meloen

- Wrapjes met zalm en ham

- Knoflookgarnalen met groentjes

- Groente crudité

- Albondigas in tomatensaus

- Gemarineerde drumsticks

- Knoflookkruidenchampignons

Waar bestaat de High tea uit?

De high tea is inclusief thee. Een globaal overzicht van het high tea menu (kleine wijzigingen ivm seizoensproducten voorbehouden): Diverse sandwiches, vis, vlees en vega. Diverse zoetigheden als soesjes, scones, bonbons, muffins, brownies en cookies. Vers fruit. 

Kan er rekening worden gehouden met mijn dieet/Allergie?

Ja, wij houden graag rekening met uw dieet of allergie. Geeft u echter wel ruim van te voren aan welke ingrediënten u niet mag eten dan kan onze cateraar daar rekening mee houden.

Mag ik zelf hapjes en/of drankjes meenemen?

Wij verzorgen graag een hapje en of gekoelde dranken aan boord maar u mag het ook zelf meenemen. Enkel op zaterdagmiddag na 14.00 uur is dit niet toegestaan. Indien u zelf eten en drinken meeneemt dient u alles aan boord weer netjes achter te laten.